A quick up date from the Conference where we are learning about the multitude of uses French companies have found for Second Life and other virtual worlds in business today. *
L'Oreal and the use of a virtual hair dressing training tool/game adapted to all and any of the countries where L'Oreal is present; Galeries Lafayette and the launch of their new line of Beauty products...
The virtual ounce of Gold is now at 700€...a bid from the Paris Chamber of Commerce..its all happening at the Fabrique du Futur
http://www.lafabriquedufutur.org/
Check out the following updates from Blandine..
Mots-clés : fabrique du Futur , virtual , serious Games
Discussions activesNuage de mots-clés des articles
Archives par mois
|
Virtual Business / Serious Games: Live from the Paris Chamber of CommerceA quick up date on the conference organised by the Fabrique du FuturCommentaires← Re: La Fabrique du Futur : live contents update
Très intéressante présentation de Stéphanie Théron des Galeries Lafayette. Les bloggeurs de Nano-Marketing vous conseillent d'aller faire un tour sur "L'ile de Beauté " Galeries Lafayette sur Second Life.
La Fabrique du Futur - Sun Microsystems
Excellent presentation de Sun Microsystems: welcome to the next generation office space ! Sun laboratories : the future workspace as seen by Sun
Sun’s Virtual Workspace : MKP20 Menlo Park Physical Campus – (Wonderland Project) : a 3D world that combines every workplace tool where a worker finds all the documents, contacts and tools he needs to function.
PLUS Darkstar project : the server that enables Sun to use avatars to work together on a collaborative virtual work space and allows employees to exchange on work data and documents. A bridge between the virtual and the real…
Looking glass project : virtual workspace where you can meet colleagues, clients and suppliers.
http://fr.sun.com/ Blandine is going to update you on Cisco which, along the same line has developed its own private islands on SL where employees can go with their avatars for meetings etc...
La Suite : CISCO
Cisco, Olivier Seznec
Mobilité et univers virtuels sont des éléments sur lesquels travaille, entre autres, Cisco, fournisseur de solutions technologiques.
Rich média avec l’importance croissante de la vidéo, interaction des différents acteurs de l’entreprise, vidéo et réseaux sociaux. .. Mélanger nouveaux systèmes de collaboration et diverses formes d’intégration. Tels sont les sujets d’actualités.
Face à ce défi, Cisco s’applique à lui-même une véritable conduite du changement :
réinvention du modèle de travail de Cisco en modèle collaboratif. Certes difficile, mais gain de temps et d’argent énorme. Implique des changements de process, des changements de mentalité, une véritable technologique de pointe. 6 ilessur Second Life, dont deux réservées à l’interne. Affaire à suivre.
Cisco est une société américaine.
Quand les sociétés françaises vont-elles intégrer ce nécessaire chamboulement de nos organisations dans la révolution numérique que nous vivons ? Blandine
Virtual games AWATAD - the Olga Vision
The Olga Vision -Marius Preda
Adapting images and 3D games to suit any terminal be it mobile or fixed. Standardisation and adaptability :
Fragmented value chain – from content to consumption – devices needed to capture content and adapt it to the user. Use of transmission protocols – networks, providers, service scenarios. And on the consumption side : playback devices, terminal manufacturers, end users…
Standardisation and interoperability is vital to the development of multimedia across the chain of terminals available.
Olga Philosophy –
- create 3D graphics assets once
- add them to the virtual world using a standard format
- distribute them on different networks
- adapt intelligently
Transmoding and transcoding – simplification (mesh, texture, anim) – adaptation model needed.
Create an object : adapt it and distribute it everywhere (on mobile terminals and PCs) The idea being that the user experience is equivalent (despite the image adaptation). Possible for two players using different terminals to play a game together.
INT Evry - Olga Project http://nano-marketing.viabloga.com/files//OLGA_Short_MariusPredaV2.ppt
← Q and A
Q: Management: plusieurs avatars, comment gérer?
WOAW - great stuff !
These girls did it great. Thank you for the feedback and the management of the blog during the event gathering outstanding speakers !
|
Y'en a d'autres |
La Fabrique du Futur : live contents update
SL, < à 1 millions de visiteurs uniques
Second Life : le laboratoire de ce que sera Internet demain.
Contenu généré par les utilisateurs,
Propriété intellectuelle cédée aux créateurs
Economie réelle avec les Linden dollars
Barclays, test des nouvelles agences
Starwood hotel, évaluation par les résidents d’un hotel
Concours pour un distributeur de Coca Cola
Mettre la réalité virtuelle au service du monde réel.
Création avec les différentes filiales de Publicis
ingénieurs de Dassault System
Media is Broadcaster
Consumer is broadcaster
Consumer is a retailer
Travail avec Ipsos au niveau mondial, avec desConsumer Trend surfers et des Worlide Trend setters
Travail du marketing et pré-validation par les ingénieurs
http://www.3dswym.com/